Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Häcken full idag!

Av David Olovsson - 29 juni 2011 22:45

Hej hej...!


Idag var tanken att jag skulle vara med Pavlina i pleven hela dagen. Tyvärr fick hon förhinder, man va gör de när man får veta detta?

Pavlina har ringt till de två fröknarna som var ansvarig för min grupp: Mama-Ta (Tanja), och Lela Rositza. Rositza minns väldigt bra hur jag var som liten, och min adoption. Hon pratade om mig flera dgara och grät ofta över mig. Hon bor bara 3 km från oss:)


Eftersom jag inte for till Pleven med Pavlina, for jag till Pleven med Agenta och Elisabeth. Vi köpte bananer, bollar, pingisracketar, tandkräm, 2 tv-aparater, å massa annar smått och gott som barnen i Totleben på "Detskata", (mitt gamla barnhem), och de lite äldre barnen fick.

Imogron åker A och E till Oftja-Mogila, medan jag är med Pavlina.


Az pak otre, na moya blog :)


Imogron är jag tillbaka på bloggen :)



Ciao!

 
 
Ingen bild

Aa

30 juni 2011 21:31

Hej David! måste vara sjukt spännande att vara i sitt "hemland" där du har din rötter ifrån! läser bloggen varje dag!
Är ´själv adopterad från Bulgarien och pleven! ha det så gott

// Aa

David Olovsson

30 juni 2011 23:08

Hej!

Åhh va kul att du hänger med. De är sånna som du som gör att man fortsätter skriva:)
Jag bloggar för alla bulgarienbarnens skull :) = stor drivkraft!

 
Ingen bild

Aa

30 juni 2011 21:37

Hej David! hoppas allt är bra med dig. Måste vara riktigt spännande att vara tillbaka i Bulgarien igen såg programet när du var med i spårlöst! är själv adopterad från Bulgarien och Pleven, så följer din blogg extra mycket och ser på bilder på fb :) har också hört talas om Pavlina hon var med under tiden jag blev adopterad också!
Ha det gott

hälsningar Aa

David Olovsson

30 juni 2011 23:08

Hej!

Allt gott, sj ?

Spännande att du "följt" mig under så lång periond. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David Olovsson - 11 december 2013 01:57

Hej på er!   Natten till igår kom ca 5 cm snö. Helt plöstsligt slog vädret om, (6 grader varmt, regnigt och halt ...)   Fick ett ryck, kunde inte sova. Gjorde därför en research ang adoptioner i Bulgarien. Hittade då 2 länkar som jag inte...

Av David Olovsson - 1 april 2012 19:38

Hej!   Här kommer en sista påminnelse... Vill ni se igen eller missat mitt avsnitt av Spårlöst från 2011, så har ni chansen att se detta 21:00 på kanal 7.   Frågor och diskussioner efter programmet hänvisar jag hit till bloggen eller till m...

Av David Olovsson - 29 mars 2012 21:13

Här rullar allt på som vanligt... Har i princip flyttat in permanent i nya lägenheten som jag har renoverat:) För er som vill se igen, eller missat mitt av snitt av Spårlöst från 2011 kan se det igen 21:00 på 7:an på söndag! Syns i rutan!! ...

Av David Olovsson - 20 oktober 2011 23:22

Här får ni en exlusiv titt på ett reportage som ev. kommer översättas till bulgariska för att publiceras i en av de större tidningarna i Bulgarien senare i höst.   Här ska ni få ytterligare inlblick i hur livet som rom kan vara - mycket tufft... ...

Av David Olovsson - 20 oktober 2011 00:23

Hej på er!   Stort tack till er som fortfarande hänger med...   Man kan säga att allt har lagt sig nu, men då och då kommer det någon kommentar ang min medverkan i Spårlöst.   Här kommer jag beskriva kort och gott vad som hänt nu såhär et...

Ovido - Quiz & Flashcards